بیوگرافی کامل شارلیز ترون

    شارلیز ترون (Charlize Theron)، بازیگر و تهیه‌کنندهٔ پیشکسوت آفریقایی-آمریکایی، در تاریخ ۷ اوت ۱۹۷۵ در بنوئیت، پروینس لیمپوپو، آفریقای جنوبی به دنیا آمد. پدرش، چارلز ترون، از اهل پارک‌تاون، شهری در نزدیکی یوهانسبورگ بود که در حرفهٔ حسابداری فعالیت می‌کرد و مادرش، ژردینا، از اهل شهر بنوئیت بود.

    بیوگرافی پدرو پاسکال بازیگر مشهور آمریکا

    پدرو پاسکال نام یک بازیگر مشهور اهل شیلی-آمریکا است که در سال ۱۹۷۵ در سانتیاگو به دنیا آمد. وی دوران کودکی‌اش را در کلمبیا سپری کرد و سپس به نیویورک نقل مکان کرد و در آموزشگاه فنون نمایشی “Orange County School of the Arts” در کالیفرنیا تحصیلاتش را به پایان رساند.

    بی شک می توان صدف بیوتی یا صدف مسائلی را یکی از موفق ترین زنان ایرانی در عرصه آرایش و زیبایی دانست. وی در ایران جایگاه مهمی در حوزه آرایش دارد دومین اینفلوئنسر برتر دنیا در حوزه زیبایی و لوازم آرایشی شناخته شده است.

    این بلاگر مشهور ایرانی توانسته با انتشار ویدیوهای آموزشی در رابطه با آرایش، ماسک صورت و دیگر مطالب مربوط به حوزه زیبایی در پیج اینستاگرام خود، توجهات بسیار زیادی را نسبت به خود جلب کند. به همین جهت، در این مقاله بیوگرافی صدف بیوتی را جمع آوری کرده ایم که با مطالعه آن شناخت بیشتری از این اینفلوئنسر موفق پیدا خواهید کرد.

     

    بیوگرافی صدف بیوتی

     

    صدف مسائلی متولد 14 تیر 1368 در تهران ، بلاگر معروف و آرایشگر است.

    فارغ التحصیل لیسانس رشته شیمی از دانشگاه آزاد تهران شمال می باشد که با انتشار ویدیوهای آموزش آرایش با نام صدف بیوتی در فضای مجازی مشهور است.

     

    از تحصیل در رشته شیمی تا ایده اولیه پیج اینستاگرام صدف بیوتی

    صدف فارغ التحصیل کارشناسی رشته شیمی از دانشگاه آزاد تهران شمال می باشد. او از نوجوانی علاقه ویژه ای به میکاپ و آرایش کردن داشت اما با توجه به اینکه در ایران خانواده ها دوست دارند فرزندان شان دکتر، مهندس و وکیل شوند؛ به همین خاطر بود که صدف نیز در آن زمان با مخالفت خانواده اش روبرو شد.

     

    بیوگرافی صدف بیوتی اینفلوئنسر موفق + راز موفقیت

     

    آغاز فعالیت صدف بیوتی

    صدف بیوتی در اردیبهشت ماه 1394 صفحه اینستاگرام خودرا ساخت و در مرداد ماه سال 95 به صورت حرفه ای آغاز به تولید محتوا برای این پیج نمود و توانست در مدت کوتاهی تعداد فالوئرهای خود را به بیش از ۲ میلیون برساند همچنین مدتی قبل توانست تیک آبی Verified Badge اینستاگرام را دریافت کند.

    صدف ابتدا کار خود را با اموزش میکاپ آغاز کرد. یکی از مهم ترین عامل موفقیت صدف بیوتی، رابطه صمیمی و صادقانه وی با فالوئرهایش می باشد. صدف بیوتی علاوه‌ بر این سعی میکند ویدئوهایی با کیفیت از اموزش جدید ترین محصولات آرایشی و روش آرایش عرضه کند، با سهیم کردن هواداران (بچه بیوتی ها) در زندگی خصوصیش و رابطه دوستانه ای که با آن ها دارد افراد زیادی را به صفحه خود جلب نموده است.

     

    موفقیت های بزرگ صدف بیوتی

    همانطور که اشاره شد صدف ابتدا کار خود را با آموزش میکاپ شروع کرد و در فاصله زمانی اندکی جمعیتی چند میلیون از فالوورها را برای خود پیدا کرد و به ثروت کلانی از این راه دست پیدا کرد. برخی منابع گفته اند که هر تبلیغ صدف بیوتی دست کم 30 هزار دلار برای شرکت ها آب می خورد. اما نمی توان گفت پیش از او چنین آموزش هایی وجود نداشت و شاید مهمترین عامل موفقیتش، بیان صریح و ساده او بود. صدف به مرور وارد حوزه درمان و تبلیغات برای کرم های جوانسازی و روش های درمانی مثل لیزر و لاغری هم شد.

    حالا این اینفلوئنسر در بزرگترین گردهمایی های بیوتی بلاگرهای دنیا حضور می یابد و حتی شرکت های هواپیمایی مطرح دنیا از جمله امارات ایرویز از او برای آموزش خودآرایی به پرسنل شان دعوت می کنند. گفته می شود در یکی از رویدادهای آرایشی دبی نیز جمعیت زیادی از دنبال کنندگان اینستاگرامی صدف بیوتی حضور پیدا کرده بودند که او را از نزدیک ببینند و خانم مسائلی نیز ضمن ابراز خوشحالی از این بابت یک روز کامل را با هوادارانش و عکاسی با آنها سپری کرد.

     

    صدف بیوتی و بیوتی کان

    از جدیدترین فعالیت های این بلاگر معروف ایرانی، می توان به حضور او در مراسم بیوتی کان اشاره کرد. بیوتی کان که یکی از بزرگترین گردهمایی های برندهای آرایشی مشهور جهان است، در سال ۲۰۱۹ از صدف بیوتی به عنوان مهمان ویژه و جهت آموزش آرایش دعوت به عمل آورد. این اتفاق را نیز می توان یکی از بزرگترین و مهم ترین اتفاقات زندگی حرفه ای صدف دانست.

     

    همکاری با برند سیگما بیوتی sigmabeauty

    یکی دیگر از فعالیت های صدف بیوتی، همکاری او با کمپانی ( sigmabeauty) سیگما بیوتی است، که یکی از معروف ترین تولید کننده های براش در دنیا می باشد. صدف چهار عدد براش را که به گفته خودش از کاربردی ترین براش ها برای آرایش می باشد را انتخاب کرد و با حک کردن نام و چهره صدف بیوتی روی بسته بندی توسط سیگما تولید شد. این ست ها به دلیل استقبال بیشمار فالوئرها، به مرحله دوم تولید رسیده است.

     

    راز موفقیت صدف بیوتی

    صدف که بیشتر با نام کاربری اش Sadaf_beauty شناخته می شود ابتدا کار خود را با آموزش میکاپ شروع کرد. نمی توان گفت پیش از او چنین آموزش هایی وجود نداشت ، اما شاید مهمترین عامل موفقیتش ، بیان صریح و ساده او بود. صدف بمرور وارد حوزه درمان و تبلیغات برای کرم های جوانسازی و روش های درمانی مثل لیزر و لاغری هم شد . مسئله ای که کمتر در میان فعالیت های حرفه ای همکارانش دیده می شد.

    او با پشتکار زیاد و در کنار همسرش به موفقیت های چشمگیری در کار آرایش دست یافت . صدف در بین هنرمندان و سلبریتی های معروف آمریکا دیده شد و حالا او به عنوان یک ایرانی موفق در حوزه آرایش و زیبایی در جهان معرفی شده است .

     

    ازدواج و مهاجرت

    صدف بیوتی در 17 اردیبهشت 1396 وقتی 29 ساله بود با همسرش علی ازدواج کرد تا اینکه در همان زمان تصمیم گرفتند برای زندگی راهی آمریکا شوند.

    همسرش علی در آمریکا استودیوی ضبط موسیقی و صدا دارد و بصورت تخصصی کار مهندسی استودیو انجام می دهد و در کنار آن نوازنده پیانو هم می باشد.

    همسر صدف بیوتی در بسياري از ویدئوهای اموزشی وی حضور دارد و بعضا هر دوی آن ها به امتحان کردن ماسک های گوناگون پوستی می پردازند.

     

    جراحی زیبایی

    فقط بینی ام را خرداد 1394 عمل کرد و از سر تا پای بنده هیچ عمل زیبایی دیگری مشاهده نمی کنید، هر چند فقط یکبار هم فیشال میگیرم تا پوستم بهتر شود.

    چند سال پیش هم فقط یکبار در عمرم بوتاکس زدم که سه ماه ماندگاری داشت.

     

    اینستاگرام صدف بیوتی و رابطه اش با فالوور هایش

    او به خاطر انرژی زیاد و بدلیل محتوا های کاربردی اش خیلی مورد علاقه خانم ها واقع شده است و بسیار در میان فالوور هایش محبوب است و با آنها احساس صمیمیت و دوستی می کند. صفحه وی از طریق آدرس زیر در دسترس می باشد :

    www.instagram.com/sadaf_beauty

    شهره لرستانی با نام کامل شهره صالحی لرستانی متولد 31 مهر ماه سال 1345 شمسی در شهر تهران از بازیگران با تجربه و خوب سینما و تلویزیون است که علاوه بر بازیگری تجربه کارگردانی هم داشته است. در ادامه با بیوگرافی این هنرمند دوست داشتنی بیشتر آشنا خواهید شد.

     

    بیوگرافی شهره لرستانی

     

    شهره لرستانی ( متولد 31 خردادماه 1345 در تهران) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و کارگردان اهل خرم آباد لرستان است. وی فارغ‌ التحصیل رشته فیلمنامه‌ نویسی در مقطع فوق لیسانس است.

    او خود را یک لر به تمام معنا می‌داند که به ایلی بودن عادت دارد و می گوید، نه فقط با بستگان درجه یک بلکه ما با خانواده‌مان در خرم‌آباد و بروجرد و تهران همه و همه در تماسیم هر روز باید از هم خبر داشته باشیم. من به‌دلیل مشغله کاری کمتر اما کلا خانواده همه از حال هم باخبرند و این خاصیت لر بودن است.

     

    بیوگرافی شهره لرستانی از زندگی شخصی تا حرفه ای و علت چاقی

     

    تحصیلات شهره لرستانی

    خانم لرستانی لیسانس کارگردانی تئاتر را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال 1369 دریافت کرد و ارشد فیلمنامه نویسی را هم سال 1373 از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی مجتمع باغ فردوس گرفت.

     

    خانواده شهره لرستانی

    این بانوی بازیگر در یک خانواده پنج نفره متولد شد، پدر او قاضی بازنشسته دادگستری و مادرش فرهنگی بازنشسته است و یک خواهر و برادر دارد. پدر این بانوی هنرمند در سال 1400 فوت کرده است.

     

    علاقه شهره لرستانی به بازیگری از کودکی

    شهره لرستانی از دوران کودکی هم به بازیگری علاقه مند بود و از زمانی که تنها 5 سال داشت نمایش هایی را برای اهالی خانه اجرا و کارگردانی میکرد.

    او درباره ی کودکی خود می گوید: “ در همان عوالم بچگی، بدون اینکه بدانم اسم این کار کارگردانی است، نمایش های کودکانه ام را خودم کارگردانی می کردم! در خانه ما، پرده ای اتاق نشیمن را از پذیرایی جدا می کرد. من همه را جلوی این پرده به صف می نشاندم و با صدای بلند اعلام می کردم:

    ساکت باشید. کارگردان شهره اجرا می کند!”

    مادر لرستانی درباره ی او می گوید: “علاقه به بازی و نوشتن از کودکی توی خونش وجود داشت! جالب است بدانید گروه تئاتر مدرسه همیشه دست شهره بود! از نوشتن و به وجود آوردن لذت می برد؛ و در همان دوران قصه هایی شبیه نمایشنامه نیز می نوشت!”

     

    ورود شهره لرستانی به عرصه بازیگری

    شهره لرستانی فعالیت خود را از سال 1364 با بازیگری در تئاتر شروع کرد و در همان دوران دانشجویی 17 نمایش را کارگردانی نمود. او با هنرمندان سرشناسی چون محمد رحمانیان، مهتاب نصیرپور، علی دهکردی و… هم دوره بود.

    او در سال 1370 برای اولین بار با فیلم سینمایی نیاز به کارگردانی علیرضا داوودنژاد قدم به دنیای سینما گذاشت و مجموعه اغر بخیر ساخته مجید بهشتی در سال 1365 اولین تجربه بازیگری او در تلویزیون بود.

    این بانوی هنرمند با سریال آپارتمان اصغر هاشمی در سال 1371 بیش از پیش در میان مردم شناخته شد و از این سریال به عنوان نقطه اوج فعالیت هایش نام برده است.

     

    شهرت شهره لرستانی

    در سال 1365 وقتی 20 ساله بود با سریال «اغر بخیر» اولین بار وارد قاب تلویزیون شد اما دومین تجربه اش با سینما در سال 1370 با فیلم «نیاز» بود.

    بازی در سریال «آپارتمان» در سال 1371 کنار چهره هایی چون در کنار چهره هایی چون پرویز پرستویی ، امین تارخ ، حمید جبلی و آتیلا پسیانی او را به شهرت رسید.

     

    ازدواج شهره لرستانی

    شهره لرستانی جزو آن دسته از هنرمندان است که زندگی مجردی را به متاهلی ترجیح داده و ازدواج نکرده است.

    ازدواج میان هنرمندان به دلیل شرایط شغلی که آنها دارند و دغدغه هایی که زندگی هنری ایجاد میکند تا حدودی دشوار است و شهره لرستانی با توجه به این موضوع تابه حال نتوانسته تصمیمی برای ازدواج بگیرد و به نظرش درک شرایط زندگی با یک هنرمند دشوار است و به همین دلیل ترجیح داده است که مجرد بماند.

     

    ماجرای شکست عشقی شهره لرستانی

    شهره لرستانی در بیست و هفت سالگی آن‌قدر سرخوش و خوشحال بود که حواسش به دور و برش نبود و یک روز با سر به زمین خورد. شهره لرستانی در بیست و هفت سالگی عاشق شد و در عشق شکست خورد. همه‌چیز خیلی ساده شروع شد، طوری‌که وقتی امروز بهش نگاه می‌کنم، باورم نمی‌شود اتفاقی به این سادگی که ساده‌تر از آن هم قابل‌حل بود و می‌توانستم از آن بگذرم، زندگی ام را دگرگون کرد.

    داستانی ساده و یک خطی بود. دختری جوان از مردی که با او تفاوت سنی قابل‌ملاحظه‌ای داشت خوشش آمد و به هزار و یک علت به او نرسید.

    بیوگرافی شهره لرستانیبیوگرافی شهره لرستانی
    اما آن موقع این داستان ساده و یک خطی برایم اتفاقی بسیار عظیم و سهمگین بود و باعث شد احساس شکستی بزرگ بکنم. موج غم من را در خود غرق کرد و به دامن افسردگی پناه بردم. احساس کردم همه‌چیز را باختم و پا پس کشیدم. در سکوت رفتم. احساس کردم من نباید حرفی بزنم. شاید یک علتش این بود که من نوجوانی‌ام را دیر و در جوانی تجربه کردم.

     

    عامل چاقی

    من بیمار ای دارم که عامل اصلی چاقی‌ ام است شاید باورتان نشود من لب به شکلات و شیرینی و این چیزها نمی‌ زنم ، من مشكل هيپوتيروئيد دارم كه يك قسمت داخل هيپوفيزم بد عمل میكند.

     

    تاسیس خانه پیشکسوتان

    شهره لرستانی در زمان هشت سال افسردگی و دوری از بازیگری برای فراموشی مشکلات خود به فکر تاسیس خانه پیشکسوتان افتاد.

    این هنرمند در رابطه با تاسیس خانه پیشکسوتان می گوید:

    آن روزها مدام به فکر حل مشکلات دیگران بودم مراقب بودم ببینم چه کسی بیمار است یا چه کسی به رحمت خدا رفته و باید برای بزرگداشتش اقدام کرد.همه این کارها را می‌کردم که عشق از دست رفته‌ ام را فراموش کنم و تمام مشکلات مربوط به آن شرایط را فراموش کنم.

     

    انتقاد از صدا و سیما

    صدا و سیما در دایره بسته یکسری کارگردان ، برنامه ساز و نویسنده گیر کرده است به همین دلیل اغب آثار خروجی تلویزیون تکراری است.

     

    علاقه شهره لرستانی به گربه هایش

    شهره لرستانی یکی از هنرمندانی است که علاقه زیادی به گربه دارد و اگر سری به خانه او بزنید گربه های زیادی را مشاهده خواهید کرد.

    شهره قمر هنرپیشه کم کار اما پر حاشیه در فضای مجازی سینما و تلویزیون ایرانی می باشد. این هنرمند خوش چهره فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۸۷ در سن ۱۵ سالگی با فیلم سینمایی “انعکاس” به کارگردانی رضا کریمی در کنار هنرمندانی چون مهناز افشار، حمید گودرزی، بیتا سحرخیز و رضا رضوی آغاز نمود. طبق آخرین خبر او تاکنون فقط در ۱۲ فیلم سینمایی و ۱ تله تئاتر حضور داشته است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر با بیوگرافی شهره قمر و کارنامه هنری وی آشنا شوید.

     

    بیو گرافی شهره قمر

     

    شهره قمر هنرپیشه موفق و مطرح سینما و تلویزیون کشورمان متولد ۱۲ مهر ماه سال ۱۳۷۲ که هم اکنون وی ۲۸ سال سن دارد و در شهر سنندج کردستان چشم به جهان گشوده است.

    از دوره نوجوانی فعالیت خود را در عرصه بازیگری با گریم های متفاوت و خاص شروع کرد و حالا از جمله بازیگران کم کار اما پر حاشیه در فضای مجازی می باشد.

     

    بیو گرافی شهره قمر بازیگر خوش چهره و کم کار سینمای ایران

     

    شروع بازیگری

    شهره قمر بازيگري را زماني که نوجواني 15 -16 ساله بود آغاز کرد و پايه بازيگري وي « سينماست » .شهره قمر وجه تمايز و تفاوت خود را نسبت به ساير بازيگران هم نسل خود در « گريم هايش » مي داند ،رفتن در قالب گريم هاي بسيار سنگين و غير معمول سينما ، به اين وجه تفاوت اعتقاد دارد و اين ويژگي را به عنوان يک سبک به نام خودش به ثبت رسانيده است. او با داشتن چهره متفاوت و انعکاس صدای خاص توانست به سرعت در دوران نوجوانی راه پیشرفت در بازیگری را طی کند.

     

    دختر هزار چهره سینما

    بسیاری از مخاطبانش اعم از مخاطبان خاص و عام از اهالی سینما و غیر سینما و حتی منتقدان که او را به خاطر گریم های متفاوتش «دختر هزار چهره سینما» می نامند که همیشه از چهره واقعی اش فرسنگ ها فاصله گرفته و تنها تکیه اش به بازیگریش بوده است.

     

    آغاز فعالیت حرفه ای شهره قمر

    در فیلم سینمایی انعکاس شهره قمر در حالی که فقط 15 سال سن داشت با گریم سنگینش در نقش یک زن 30 ساله ظاهر شد و توانست با بازی خوب، نامش را در سینما تثبیت کند.

    اگر تمامي فيلم هاي سينمايي خانم قمر را که در تمامي آنها نقش اصلي دختر فيلم را بر عهده داشته در کنار هم قرار دهیم نمي توانیم تشخيص دهیم که بازيگر تمام اين فيلم ها يک نفر و آن هم شهره قمر دختر هزار چهره سینماست. همچنین او می گوید:

    در ایران استفاده از گریم های سنگین زیاد مرسوم نیست و بازیگری که گریم زیادی داشته باشد بسیار مورد تمسخر مردم واقع می شود و این بخاطر اطلاعات کم مردم است.

    به نظر من بازیگرانی که گریم های متفاوت و سنگین را قبول میکنند بسیار جسور و شجاع اند.

    و در سال ۱۳۸۷ در سن ۱۵ سالگی با فیلم سینمایی “انعکاس” به کارگردانی رضا کریمی مقابل دوربین قرار گرفت. او در همان سال دومین تجربه سینمایی خود را با فیلم ” کریستال” کاری از محسن محسنی نسب به دست آورد.

    او در سال ۱۳۸۹ در فیلم ” زبان مادری” به کارگردانی قربان محمدپور به ایفای نقش پرداخت.

    از دیگر فیلم های شهره قمر می توانیم به دل بی قرار، دربست آزادی، باغ بهشت، کاتی کوتی، ستاره، عاشق پیشه (۱۳۹۸) و … اشاره کنیم.

     

    دوری از تله فیلم و سریال های تلویزیونی

    او به عنوان یک بازیگر سینمایی در سن 15 سالگی مطرح شد و حضور او در تله فیلم و سریال های تلویزیونی بسیار کم رنگ بوده و طبق گفته خودش علاقه‌ای به موضوع سریال های تلویزیونی ندارد.

     

    افتخارات شهره قمر

    شهره قمر برای بازی در فیلم باغ بهشت به تهیه کنندگی علی رویین تن از جشنواره فیلم و کودک اصفهان بعنوان نفش اول زن ، دیپلم افتخار گرفت.

     

    شکایت از رسانه ها

    خانم بازیگر در سال 1395 خبر از شکایت و دستگیری افرادی داد که در شبکه های اجتماعی علیه او سم پاشی و شایعه سازی می کردند ، داد.

    او می گوید در بین مجرمین دستگیر شده چندین سایت و خبرگزاری هم بودند که به جرم نشر اکاذیب و دروغ دستگیر شدند.

     

    شغل دوم شهره قمر

    در یکی از باشگاه های خصوصی در حال تدریس ورزش هستم. شاگرد های خوبی دارم. ورزش یکی از رکن های اصلی زندگی من است. شاید بتوانم بگویم که بیشتر اوقات فراغت ام را ورزش می کنم ، اسب سواری می کنم و کار مربی گری می کنم.

     

    حواشی شهره قمر

    شهره قمر از جمله بازیگران کم کار اما پر حاشیه در فضای مجازی می باشد.

    شهره قمر بر خلاف دیگر هنرمندان در واکنش به هشتگ #اعدام_نکنید سه جوان محکوم حوادث آبان 98 در اینستاگرام خود نوشت:

    محکومین به اعدام باید اعدام شوند. هر گناهی تاوانی داره طبق تمامی قوانین، هم قانون فیزیک هم فلسفه هم کارما، من به حکم اعدام بله می گم حتی اگر حکم خودم اعدام باشه – والسلام

     

    ماجرای تجاوز به شهره قمر

    شهره قمر اردیبهشت ماه 1400 افشا کرد زمانی که 15 ساله بود توسط یکی از تهیه کنندگان بنام مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

    او با حمایت از افشاگری هانیه توسلی که ایشان هم چند روز قبل از تجربه آزار جنسی خود پرده برداشته بود درخواست کرد نام فرد آزاردهنده را افشا کند.

     

    پیج شهره قمر

    پیج اینستاگرام شهره قمر shohrehghamarofficiall@

    وب سایت رسمی خانم شهره قمر www.shohrehghamar.com

     

    فیلم شناسی شهره قمر

    او تا به امروز توانسته در ۸ فیلم سینمایی نقش آفرینی کند البته او به تناسب هنر بازیگری اش و به ایفای نقش های کاملا خاص و متفاوت توانسته به عنوان یک بازیگر پرمخاطب طرفداران بسیاری پیدا کند.

    انعکاس
    کریستال
    شرقی
    زبان مادری
    4باندی
    دل بی قرار
    خیابانی ها
    دربست آزادی
    فی المدت المعلوم
    باغ بهشت
    کاتی کوتی و ستاره

     

    تجربه تئاتر

    ● هتل کاتوزیان – 1397

    خیارشور یکی از انواع چاشنی های پر مصرف و خوشمزه ایرانی است که در صنایع غذایی مختلف هم کاربرد بسیاری دارد. امروزه از خیارشور در کنار انواع غذاهای سنتی و فست فودی استفاده می شود و یکی از پر طرفدارترین چاشنی ها در رستوران ها و فست فودها محسوب می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خیار شور و نکات مهم تهیه آن در ادامه با ما همراه باشید.

     

    طرز تهیه خیار شور

     

    مواد لازم خیارشور خانگی
    خیار 2 کیلو
    نمک 1/4 لیوان
    آب 2لیتر
    سرکه نصف پیمانه
    سیر 6 حبه
    فلفل تند و شیرین 6 عدد
    شوید 1یا2 شاخه
    ترخون 4 ساقه
    دانه فلفل سیاه به میزان لازم

     

    طرز تهیه خیار شور خانگی به سبک ساندویچی ها

     

    مرحله اول :

    برای تهیه یک خیارشور عالی و رستورانی ابتدا باید همه وسایلی که برای این کار احتیاج دارید به خوبی بشویید و خشک کنید، به صورتی حتی یک قطره آب در هیچ وسیله ای باقی نماند.

     

    طرز تهیه خیار شور خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

     

    مرحله دوم :

    سپس در یک قابلمه مناسب آب را به همراه نمک و سرکه روی حرارت قرار دهید تا بجوشد.

     

    مرحله سوم :

    با کمک یک خلال دندان سعی کنید که سوراخ های در خیار ایجاد کنید. بدین منظور خلال دندان را از یک سمت به داخل فرو ببرید و فشار دهید تا جایی که از سمت دیگر خارج شود. این کار باعث می شود نفوذ پذیری آب و سرکه به خیار شور بهتر شود. همچنین خیارشور در زمان کمتری به درجه دلخواهتان خواهد رسید.

     

    مرحله چهارم :

    سیر ها را از وسط یک شیار ایجاد کنید به شکلی که سیر ظاهر سالمی داشته باشد ولی از وسط تا نیمه برش داشته باشد.

    برش زدن سیر

     

    مرحله پنجم :

    فلفل ها را نیز به همین صورت از میانه های فلفل از وسط یک شکاف ایجاد کنید. این کار بدین منظور از است که فلفل سریع تر آن طعمی که احتیاج است را به خیارشور بدهد.

     

    مرحله ششم :

    حال زمان پر کردن شیشه است. برای این کار ابتدا دو حبه سیر را به همراه 3 عدد از فلفل ها را درون ظرف قرار دهید.

     

    مرحله هفتم :

    حال باید یک ردیف خیار را کامل بچینید به شکل ایستاده.

     

    مرحله هشتم :

    دوباره لا به لای خیار ها فلفل بگذارید به همراه چند شاخه ترخون و سیر. دوباره خیار بچینید لا به لای آن ترخون بگذارید سپس روی آن را با یک یا دو شاخه شوید بپوشانید.

    توجه : می توانید برای طعم دهی بهتر از ادویه ترشی و همچنین دانه های فلفل سیاه استفاده کنید.

     

    مرحله نهم :

    حال آب و سرکه ای که جوشیده را کنار بگذارید تا به دمای اتاق برسد. زیرا این آبی که استفاده می کنید نه باید جوش باشد نه سرد. باید حالت کاملا ولرم داشته باشد. با کمک یک ملاقه آرام آرام به ظرف خیار شور اضافه کنید. اگر دیدید که فضای اضافی در ظرف حس میشود آن را با خیار یا آب و شوید یا ترخون پر کنید.

     

    افزودن آب و سرکه

    نباید بین در و محتویات ظرف فضای خالی وجود داشته باشد این کار باعث می شود که خیارشور شما فاسد شود. درب ظرف را ببندید و اطمینان حاصل کنید که فضایی این میان وجود ندارد.

    حال ظرف را در بیرون از خانه حدود دو هفته تا یک ماه نگه دارید تا ترشی شما کاملا آماده شود.

     

    جلوگیری از کپک زدن خیارشور

    برای اینکه جلوی کپک زدن خیارشورها را بگیریم پس از اینکه خیارشورها را اماده کردیمف یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه شیشه های خیارشور را به صورت برعکس درون قابلمه قرار می دهیم.

    حالا اجازه می دهیم شیشه های خیارشور به مدت ۳۰ دقیقه به همین صورت بجوشند تا هوای درون شیشه های به طور کامل تخلیه شود. پس از گذشت این زمان شیشه ها را از آب خارج کرده و خشک می کنیم ، سپس روی یک دستمال تمیز به صورت برعکس قرار می دهیم.

    شیشه هایی که نشتی دارند باید زودتر مصرف کنیم، چون خیارشور موجود در این شیشه ها به دلیل ورود و خروج هوا کپک می زند. اما شیشه هایی که به خوبی پلمپ شده اند را می توانیم مدت طولانی در کابینت یا یخچال نگهداری کنیم.

     

    نکات کلیدی در تهیه خیارشور

    ► برای این‌که خیار شما ترد و خوشمزه شود می‌توانید چند دانه نخود داخل شیشه خیارشورتان بریزید. این کار خیارشورتان را تردتر می‌کند. یا می‌توانید سه تکه هویج، کرفس داخل دبه قرار دهید تا خوشمزه‌تر شود.

    ► سعی کنید سیرتان بیشتر از حد نباشد. اگر برگ‌مو دم دست داشتید می‌توانید داخل دبه قرار دهید. این کار طعم خاصی به خیارشور شما می‌دهد.

    ► برای این‌که هوا داخل دبه وارد نشود بهتر است از نایلون استفاده کنید. اول نایلون تمیزی را روی دبه بگذارید بعد در را روی نایلون ببندید تا هوا وارد دبه یا شیشه نشود.

    ► حدود یک هفته زمان می‌برد تا خیارشورها برسد زمانی که استفاده می‌کنید حتماً بعد از استفاده درون یخچال قرار دهید.

    ► برای این‌که خیارشور شما رنگ روشنی داشته باشد پشت پنجره بگذارید تا نور بخورد.

    ► زمانی که آب به جوش آمد دما را کنترل کنید. باید در حدی باشد تا دستتان نسوزد در حد ولرم باشد.

    ► برای تردی خیارشورتان می‌توانید از هویج و زاج سفید درون خیارشور به مقدار کمی استفاده کند.

    برای تهیه سیر ترشی به روش اصولی به مواد اولیه سرکه طبیعی، سیر و نمک دارید، ولی برای تهیه سیر ترشی فوری به موادی به جز مواد نام برده نیاز است. سیر ترشی پس از چند سال، مزه‌ای شیرین و بافتی نرم پیدا می‌کند که برای به وجود آوردن این حالت نیاز به موادی شیرین و سرکه‌های تیره رنگ است.

    استفاده از سرکه‌هایی مانند سرکه خرما و سرکه انگور بهترین روش برای داشتن سیر ترشی تیره و اضافه کردن موادی مانند شکر، شیره، نبات یا عسل برای ایجاد طعم شیرین سیر ترشی، لازم است. روش‌های مختلفی برای تهیه سیر ترشی فوری وجود دارد. در ادامه با 3 روش تهیه سیر ترشی فوری 40 روزه ، 6 ماهه و 7 ساله آشنا شوید.

     

    طرز تهیه سیر ترشی 

     

    مواد لازم برای سیر ترشی 6 ماهه

    سیر یک كیلوگرم
    سركه حدود یک لیتر
    نمک 2 قاشق چایخوری

     

    طرز تهیه سیر ترشی ساده

    بوته های سیر، در فصل بهار تازه هست و برای تهیه این ترشی مناسب می باشد . چند لایه از پوست روی آنها جدا كنید تا حبه ها معلوم شوند ولی بوته ها به صورت درسته باقی بمانند و از هم جدا نشوند. به عبارت ديگر، بوته های سیر تنها باید یک لایه پوست داشته باشند و ریشه آن هم گرفته شود.

    در فصل های ديگر – كه سیر خشک در دسترس می باشد – به مدت یک روز آن را بخیسانید. بعد ریشه و پوسته های اضافی را بگیرید و آن را در آبکش بریزید تا خشک شود.

    درصورتی که بوته ها ناصاف و فرورفته باشند، بهتر است آنها را دانه دانه كنید تا ناهمواری ها و دورریز آن ها گرفته شود، بدون آنكه پوستشان را كاملاً جدا كنید.

    بعد سیرها را به طور منظم داخل شیشه بچینید، یک قاشق چایخوری نمک به آن بیفزائید و روی آن سركه بریزید تا كاملاً روی آن را بگیرد. بعد از گذشت چند روز سركه به خورد سیرها می رود و سر آن ها خالی می شود. دوباره سركه اضافه كنید تا ظرف پر شود.

    با سپری شد زمان، رنگ سیر تغيير می كند و به طرف قهوه ای می گراید و بعد از چند سال، كاملاً سیاه رنگ و شیرین خواهد شد.

    درصورتی که از سركه طبیعی برای تهیه این ترشی استفاده می كنید، سیرترشی باكیفیت بالایی خواهید داشت. این ترشی، دست كم بعد از 6 ماه قابل استفاده است.

     

    طرز تهیه سیر ترشی 3 نوع سیر ترشی خوشمزه و خوش خوراک

     

    طرز تهیه سیر ترشی هفت ساله

     

    مواد لازم جهت تهیه سیر ترشی

    سیر 500 گرم

    سرکه بالزامیک 2 پیمانه

    سرکه خرما 2 پیمانه

    سس سویا 2 تا 3 قاشق غذاخوری

     

    طرز تهیه سیر ترشی هفت ساله

    در اولین مرحله برای تهیه سیر ترشی به این روش باید بوته‌ های سیر را تمیز کنید. سپس سیرها را خوب خشک کنید.

    در مرحله بعدی باید سرکه بالزامیک و سرکه خرما را با هم مخلوط کنید و پس از آن سیر‌ها را به مدت 10 تا 15 دقیقه در سرکه بجوشانید.

    فقط یادتان باشد که سیر‌ نباید خیلی نرم و له شود.

    در مرحله بعدی سس سویا را به آن اضافه کنید.

    اگر دوست داشتید می توانید مقداری زرشک و برگ آویشن تازه برای معطر کردن ترشی استفاده بکنید.

    وقتی سیرها خنک شدند آنها را در ظرف مورد نظر ریخته و سپس سرکه را روی آن بریزید.

    دقت کنید که سرکه باید روی سیر‌ها را بپوشاند.

    حالا باید در ظرف را محکم ببندید و آن را در جایی تاریک بگذارید.

    بعد از 40 روز سیر ترشی شما آماده است.

     

    طرز تهیه ترشی سیر فوری 40 روزه

     

    مواد لازم برای تهیه سیر ترشی فوری :

    سیر خام 3 کیلو
    سویا سس 6 قاشق غذاخوری
    نبات 1 تکه
    رب انار 1 پیمانه
    سرکه بالزامیک یا سرکه قرمز تا حدی که روی سیر را بپوشاند

     

    طرز تهیه سیر ترشی فوری :

    در مرحله اول پوست خارجی بوته سیر را بکنید و حسابی شستشو بدهید. بعد بگذارید سیرها خوب خشک شوند و آب نداشته باشند سپس به مدت 10 تا 15 دقیقه سیرها را در مخلوط سرکه و رب انار، نبات و سس سویا بجوشانید البته دقت کنید که سیر نباید خیلی نرم شود. سپس صبر کنید تا سیرها خنک شوند و بعد آن را در ظرف مورد نظر بگذارید و سرکه را روی آن بریزید، سرکه باید روی سیرها را بپوشاند. سپس در ظرف را محکم ببندید و 40 روز در جای تاریک قرار بدهید بعد از 40 روز می توانید از آن استفاده کنید.

© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت عکس نوشته محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
طراحی و کدنویسی : رضا دلیر