فیلم‌های عاشقانه همیشه پرطرفدارند و در هر سبکی که ساخته شوند، مخاطبان زیادی را جذب می‌کنند. از آن‌جا که در آستانه‌ی روز عشق هستیم، احتمالا به‌دنبال یک فیلم عاشقانه‌ی خوب هستید؛ بنابراین ما به فکر معرفی بهترین فیلم های عاشقانه افتادیم. از آن‌جا که عشق تاریخ انقضا ندارد، در لیستی که در ادامه می‌بینید، فیلم‌ عاشقانه خارجی جدید و قدیمی را مشاهده خواهید کرد. آثاری که در این لیست جای گرفته‌اند، جز پربیننده‌ترین فیلم‌های عاشقانه سینمای جهان هستند و توصیه می‌کنیم که هر کدام آن‌ها را ندیده‌اید، فرصت خوبی‌ست که به‌سراغشان بروید. مطمئن باشید که چه کلاسیک‌پسند باشید و چه طرفدار فیلم‌های مدرن، همچنین اگر از شیفتگان دنیای انیمه و انیمیشن باشید، ما فیلمی در لیستمان برایتان قرار داده‌ایم.

     

     Brief Encounter 


    بهترین فیلم های عاشقانه هالیوود
    کارگردان دیوید لین
    بازیگران  سیلیا جانسون، استنلی هالووی و جویس کری
    سال انتشار ۱۹۴۵
    امتیاز IMDb ۸

    «برخورد کوتاه» که برگرفته از نمایشنامه «نوئل کوارد» است، فیلم عاشقانه و کلاسیکی است که به طرز درخشانی ساخته شده، و از همان ابتدا شما را با خود همراه می‌کند. این اثر سینمایی نگاهی است به ماهیت خاص و پیچیده عشق و تلاش ما برای درک همه بخش‌های این سوژه همیشه داغ. لورا، یک زن انگلیسی طبقه متوسط (سلیا جانسون)، به طور غیرمنتظره‌ای عاشق غریبه‌ای خوش تیپ (ترور هاوارد) می‌شود و بقیه ماجرا چیزی است که شما می‌خواهید خود ادامه آن را دنبال کنید. دیوید لین کارگردان، اسطوره سینما، با دقتی بی‌نظیر این فیلم را کارگردانی می‌کند و بر اساس نمایشنامه‌ای از نوئل کوارد داستان را هدایت می‌کند.

    Casablanca 


    بهترین فیلم های عاشقانه هالیوود
    کارگردان مایکل کورتیز
    بازیگران هامفری بوگارت، اینگرید برگمن، پل هنرید، کلود رینس
    سال انتشار ۱۹۴۲
    امتیاز IMDb ۸.۵

    انتخاب همفری بوگارت بین زنی که دوستش دارد و انجام کارهای شرافتمندانه یکی از عاشقانه‌ترین چیزهایی است که تا به حال روی پرده سینما دیده شده؛ چندین دهه از نمایش این فیلم گذشته، اما «کازابلانکا» همچنان یکی از بهترین فیلم های عاشقانه است که تا به حال دیده‌ایم. همفری بوگارت ریک است، یک مالک کلوپ شبانه عبوس در طول جنگ جهانی دوم است، و اینگرید برگمن ایلسا، عشق از دست رفته او است. «کازابلانکا» درباره چیزهای زیادی است، مانند تحمل در برابر فاشیسم، و انجام کار درست حتی زمانی که ممکن است دشوار باشد. همچنین در مورد عشق، خالص و بدون ریا، و کارهایی است که ما برای کسی انجام خواهیم داد، که واقعا عاشق او هستیم.

    …When Harry Met Sally


    بهترین فیلم های عاشقانه هالیوود
    کارگردان راب رینر
    بازیگران بیلی کریستال، کری فیشر، مگ رایان، استیون فورد
    سال انتشار ۱۹۸۹
    امتیاز IMDb ۷.۷

    داستان این فیلم عاشقانه شامل یک رویکرد بسیار ساده است، هری و سالی سال‌هاست که همدیگر را می‌شناسند و دوستان بسیار خوبی هستند، اما می‌ترسند تبدیل رابطه دوستانه آن‌ها به یک رابطه عاشقانه و رمانتیک باعث از بین رفتن دوستی‌شان شود. «وقتی هری با سالی ملاقات کرد…» مگ رایان و بیلی کریستال را به عنوان شخصیت‌های اصلی خود به تصویر می‌کشد که زندگی در هم تنیده آن‌ها را در طول سال‌ها روایت می‌کند. شاید انتظارش را نداشته باشید، اما شیمی بین آنها یکی از بهترین‌هایی است که تا به حال در یک رام کام دیده شده است. پس این فیلم راب رینر باید در چنین لیستی خودنمایی کند.

    Before trilogy


    بهترین فیلم های عاشقانه هالیوود
    کارگردان ریچارد لینکلیتر
    بازیگران ایتن هاک، ژولی دلپی
    سال انتشار ۱۹۹۵–۲۰۱۳
    امتیاز IMDb ۸

    وقتی صحبت از به تصویر کشیدن عاشقانه‌های ماندگار می‌شود، جولی دلپی و اتان هاک اولین افرادی هستند که به یاد ما می‌آیند. نمی‌شود از بهترین فیلم‌ های عاشقانه تاریخ سینما حرف زد ولی چیزی پیرامون سه‌‌ گانه پیش یا The Before به زبان نیاورد. این سه گانه دائماً شما را در حدس و گمان زدن نگه می‌دارد و انتظارات شما را به روش‌هایی که در لحظه نگران کننده هستند، زیر سوال می‌برد، اما زمانی که تصویر کامل را دارید کاملاً منطقی است. به علاوه، این یکی از سه گانه‌های بسیار نادری است که حداقل برای من، با هر بار تماشا بهتر می‌شود. شما به عنوان مخاطب برای درک این ملودرام عاشقانه از ریچارد لینکلیتر باید هر سه فیلم را به ترتیب و پشت سرهم دیگر تماشا کنید.

    Titanic


    بهترین فیلم های عاشقانه هالیوود
    کارگردان جیمز کامرون
    بازیگران لئوناردو دی‌کاپریو، کیت وینسلت، بیلی زین، کتی بیتس، گلوریا استوارت
    سال انتشار ۱۹۹۷
    امتیاز IMDb ۷.۹

    ما به عنوان یک مخاطب عاشق سینما هرگز این فیلم را به عنوان یکی از رمانتیک ترین فیلم‌های تاریخ رها نمی‌کنیم! قبل از اکران تایتانیک در سال 1997، بسیاری از مردم فکر می‌کردند که این یک شکست بزرگ خواهد بود. اما چرا؟ چون تولید آن آنقدر پر سر و صدا بود، که خیلی‌ها پیش از آمدن آن را قضاوت کرده بودند. اما این فیلم یک شاهکار مطلق است و آنچه کیت وینسلت و لئوناردو دی کاپریو انجام می‌دهند در تاریخ سینما ثبت خواهد ماند. رابطه بین رز، دختری ناراضی از یک پیشینه ممتاز، و جک، رویاپردازی از طرف انسان‌های معمولی تاریخ، یکی از پاک نشدنی ترین عاشقانه‌هایی است که تا به حال روی پرده سینما انجام شده است. ناگفته نماند «تایتانیک» به ساده‌ترین عبارت، از هر نظر حماسی است.

ارسال دیدگاه

© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت عکس نوشته محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
طراحی و کدنویسی : رضا دلیر